Вчені шокують новими знахідками: піраміди з усього світу відкривають свої секрети

16 Грудень, 2017 - 10:27

У Єгипті в піраміді Хеопса вчені виявили потаємне приміщення, про яке раніше не було відомо, пише журнал "Історія +".

Порожнина завдовжки щонайменше 30 метрів і заввишки 60–70 метрів міститься над Великою галереєю – вузьким похилим коридором, що веде до поховальної камери.

Кімнату вдалося знайти завдяки дослідженню піраміди за допомогою космічних променів. Учені використали методику мюонної радіографії – це дослідження за допомогою елементарних часток. Таке дослідження дає змогу побачити порожнечі в піраміді, не проникаючи в неї. Учені не мають припущень щодо призначення таємного приміщення.

"Це найбільше відкриття, зроблене в піраміді Хеопса з часу Середньовіччя!" – заявляє співдиректор Міжнародної місії ScanPyramids Мехді Таюбі.

Ця місія була запущена 2015 року з ініціативи Інституту HIP та Каїрського університету. Її мета – вивчити великі похоронні пам’ятки Стародавнього Єгипту.

Залишилося визначити точну форму порожнини. Це одне велике приміщення чи кілька суміжних кімнат?

"Відповіді на ці запитання поки що немає. Я сподіваюся, разом із археологами та єгиптологами ми зможемо їх знайти", – заявила одна з керівниць проекту ScanPyramids, професорка Каїрського університету Хані Хелал.

"Від самого початку ми повторюємо, що не прагнемо дізнаватися таємниці пірамід, ми хочемо краще їх пізнати", – додає Мехді Таюбі.

Учені кажуть, ймовірність того, що спостереження, зроблені в центрі піраміди Хеопса, випадкові, становить 1 до 3,5 мільйона.

Фото: lifeglobe.net.

Схожою знахідкою похвалилися археологи і на іншому краю світу. У Мексиці науковці виявили секретний прохід, який, як вони вважають, може привести до карстового підземного озера (сеноту) під спорудою стародавнього храму в Чичен-Іці. Вчені сподіваються, що новий замурований прохід відхилить завісу над таємницею давніх вірувань народу майя. Храм присвячений верховному богу майя – Кукулькану, "Пернатому змію", який подарував майя писемність та календар. На вершині усіченої піраміди Юкатана колись приносили в жертву знатних юнаків.

Торік учені виявили, що знаменита піраміда побудована за принципом матрійки, – усередині неї приховано кілька менших пірамід. Тепер дослідники з проекту Great Mayan Aquifer Project зробили нове відкриття.

За допомогою електромагнітного локатора вони просканували піраміду і виявили порожнечу за кімнатою, відомою як Палата похорону. Вхід до тунелю замурований, ймовірно, це зробили самі майя. Однак дослідники сподіваються відкрити прохід до сеноту.

Майя вірили, що Кукулькан ріс в підземній печері, перш ніж з’явитися на світ під час землетрусу.

Головне фото: businessvisit.com.ua.