Представники цієї професії не залишаться без роботи в Польщі

21 Квітень, 2017 - 11:17

Протягом найближчих п’яти років майже 4,5 тис. машиністів досягнуть пенсійного віку – повідомляє Управління залізничного транспорту Польщі. А вже тепер працівників, що водять залізничні транспортні засоби, не вистачає. Це означає, що на ринку з’явиться велика прогалина, пише Monitor. info.

У найближчі два роки перевізники терміново шукатимуть близько 1,5 тис. машиністів. І це за умови, що жоден із тих, хто має право звільнитися, не піде на пенсію. А в це складно повірити, тому що протягом п’яти років пенсійного віку досягне близько 4,5 тис. залізничників.

Тим часом нових машиністів як кіт наплакав: «Є велике зацікавлення з боку роботодавців. Вони гарантують роботу, пропонують стипендії, навіть 450 злотих на місяць, але складно зібрати навіть одну групу. Батьки не хочуть записувати дітей на залізничні факультети. А ми могли б зібрати навіть дві групи», – жаліється Івона Шолно, директорка Комплексу транспортно-комунікаційних шкіл у Любліні.

Перевізникам вже сьогодні потрібні машиністи і ця тенденція зберігатиметься протягом кількох наступних років. Машиністами безробіття не загрожуватиме. За два роки потрібно буде 18 тис. машиністів – такі дані Управлінню залізничного транспорту передали перевізники. Наявних кадрів буде недостатньо – сьогодні у Польщі залізничним транспортом керують 16,5 тис. осіб.

«Потреба у машиністах пасажирських потягів відрізняється залежно від транспортної політики окремих органів самоврядування. Очікується, що найбільшою вона буде в районі великих міст: Варшави, Кракова, Лодзі, Познані, Вроцлава та Триміста. У випадку товарних потягів машиністи будуть необхідні для обслуговування портів та шахт, що розташовані переважно у південній Польщі»,  – повідомляє Управління залізничного транспорту.

Професія пенсіонерів

У 2016 р. понад половині машиністів було більше, ніж 50 років. Працівників до 30 років – лише 6 %. Чергові 12 % - це машиністи до 40 років, близько четвертині від 40 до 50 років.

Протягом найближчих п’яти років майже 4,5 тис. машиністів зможуть піти на пенсію. Ймовірно, частина із них продовжить працювати, але спершу пройдуть необхідні огляди.

Протягом наступних років пенсійного віку досягатиме понад 700 осіб на рік. Найбільше машиністів – майже 950 – зможуть піти на пенсію у 2020 році.

«Це не тільки цікава, але й добре оплачувана робота: заробітки досвідчених машиністів перевищують середню заробітну плату», – переконує Ігнатій Гура, голова Управління залізничного транспорту.

Відповідальність добре оплачується

Це підтверджує національне дослідження заробітної плати, яке багато років веде фірма «Sedlak&Sedlak». Виявляється, що машиністи заробляють близько 5 тис. злотих брутто, тобто на 700 злотих більше, ніж середня платня.

«Місячна заробітна плата на цій посаді складає 5 тис. злотих брутто. Кожен другий машиніст отримує від  3500 до 6097 злотих. Четверта частина заробляє менше 3500, така ж група може розраховувати на більш, ніж 6 097 злотих брутто», – можна прочитати у підсумку.

Однак це вимоглива та відповідальна професія. Щоб стати машиністом, потрібно отримати відповідну ліцензію. Перед цим слід пройти навчання, пройти медкомісію та психологічні тести і здати іспит.

Другий етап – це отримання посвідчення машиніста. Після працевлаштування у перевізника, останній відправляє на півторарічне навчання. Потім потрібно знову пройти медогляд і здати іспити.

З першого етапу звільняються ті, хто завершив профільне навчання. «Поволі у Польщі відновлюється залізнична освіта», – підкреслює голова Управління залізничного транспорту. Із найбільшим залізничним підприємством Польщі співпрацює 25 професійних училищ.

Читайте також:

тема

Винаходи цих славетних українців, без перебільшення, перевернули увесь світ, пи
На нашій планеті величезна кількість печер, але є такі від яких перехоплює подих, в яких хочеться побувати, пише Всвіті.

новини

Орфографічна помилка в тексті:

Надіслати повідомлення про помилку автору?
Ваш браузер залишиться на тій же сторінці.