Скандинавія вражає найнижчою в свiтi смертністю на дорогах

Україна перебуває на десятому мiсцi у свiтi за рiвнем смертностi на дорогах. Унаслiдок ДТП у нас гине 93 особи на один мiльйон населення за рік, повідомляє газета "Експрес". І це - один iз найвищих показникiв у свiтi. Принаймні саме про таке свiдчить дослiдження аналiтичної групи "Corestone Corporation".

Смертнiсть на дорогах в Українi у три-чотири рази вища, нiж у бiльшостi європейських держав!

Гiрша ситуацiя, нiж у нас, у Грузiї (показник смертностi - 163,6 особи на мiльйон в рік), Росiї (160,4), Вiрменiї (114,7), Iндiї (111,5), США (109,5), Болгарiї (98,6), Туреччинi (95,7), Латвiї (94,5) та Албанiї (93,5).

А найменше людських втрат на дорогах у скандинавських країнах та на Мальтi. Зокрема, в Норвегiї внаслiдок ДТП гине 22,5 особи на один мiльйон, на Мальтi - 25,5, у Швецiї - 26,4.

- Чим можна пояснити те, що у скандинавських країнах люди гинуть на дорогах не так часто, як у нас? -- питаємо автоексперта Вiталiя Максимова.

- По-перше, там значно краща якiсть дорiг i дорожньої iнфраструктури. По-друге, шведи й норвежцi не їздять, як у нас, вузькими дорогами в обидва боки, водiям для обгону не доводиться виїжджати на зустрiчну смугу. 

По-третє, у скандинавських країнах чiтко дотримуються швидкiсного режиму. Там найбiльшi у свiтi штрафи за перевищення швидкостi. А подекуди вони ще й прив'язанi до розмiру щомiсячного доходу водiя. Наприклад, за перевищення швидкостi 60 кiлометрiв за годину незаможний водій може заплатити 115 євро, а багатiй - тисячi. Вiдомий випадок оформлення штрафу в розмiрi 170 тисяч євро!

- Про якi ще чинники тут можна говорити? 

- У скандинавських країнах машини новiшi й оснащенi сучасними системами безпеки, на кшталт системи безпечного гальмування (спрацьовує, коли датчики фiксують небезпечне зближення з iншою машиною, але водiй не тисне на гальма). Водночас там якiснiша пiдготовка водiїв. А ще ніхто не ігнорує паски безпеки.

- А які обмеження швидкості руху діють на тамтешніх дорогах?

- Дозволена швидкість у населених пунктах становить від 30 до 50 кілометрів за годину, на шосе - 80, на автомагістралях - 100 взимку і 120 влітку. 

У нас швидкiсний режим у межах населених пунктiв становить 60 кiлометрiв за годину. Але ви чудово знаєте, що в мiстах їздять швидше. Тому що, по-перше, можна розганятись до 60 + 20 (перевищення до двох десяткiв кiлометрiв за годину є порушенням, за яке не штрафують). По-друге, вiдеофiксацiя на дорогах не працює, радарiв у полiцiї немає, а отже, немає можливостi штрафувати за перевищення, водiї нинi нахабнiють i лiтають зi швидкiстю 120-130 i бiльше.

- А чому США також потрапили до десятки країн з високою смертністю. Там же і дороги якісні, й машини з сучасними системами безпеки!

- У Штатах зазвичай їздять потужнішими, ніж у Європі, автомобілями, і панує культ швидкості. Дозволений швидкісний режим - дуже високий! У містах, як правило, до 45 миль за годину (72 кілометри за годину), на заміських дорогах - 55 миль (88 кілометрів), але може бути і 65 миль (104 кілометрів) за годину. На автомагістралях - до 70 і 75 миль (112 і 120 кілометрів за годину).

Водночас парк американських автівок у середньому на років десять старіший, ніж парк автівок у Скандинавії. Тобто машини американців не аж такі безпечні, не такі керовані, не такі розумні, як у шведів чи норвежців.

Наталiя ВАСЮНЕЦЬ

Реклама

Читайте також:

тема

В українців, які мешкають у Німеччині, подекуди виникають обґрунтовані запитання юридичного характеру щодо свого статусу, реалізації своїх прав та можливостей.
Останні кілька місяців Департамент поліції та прикордонники у співпраці з Податково-митним департаментом та Інспекцією з праці проводять рейди на будівництвах Естонії. І кожного

новини

Орфографічна помилка в тексті:

Надіслати повідомлення про помилку автору?
Ваш браузер залишиться на тій же сторінці.