Іммігранти розповіли, як влаштуватися на добре оплачувану роботу в США

Багато жителів США прагнуть отримати державну роботу. Така посада - це завжди гарантія стабільної заробітної плати, соціальна захищеність і щедрі пільги, пише forumdaily.

Працювати на державу можна на трьох основних рівнях: працюючи на федеральний уряд, на різні структури штату або на місто. Діапазон спеціальностей найширший: крім безпосередньо вищих посадових осіб уряду, співробітників Білого Дому і мерій різних міст, на державу працюють вчителі, пожежники, журналісти, електрики і навіть співробітники пошти USPS.

То хто може претендувати на посади в держапараті США та які етапи треба буде пройти для отримання державної роботи і чому вигідно стати держслужбовцем? Розповідаємо...

Велика конкуренція за великі пільги
Олена Вільсон уже рік працює в мерії Нью-Йорк. У США вона приїхала 10 років тому. У рідному Казахстані вона закінчила педагогічний університет і отримала диплом вчителя англійської мови. Перший час в Нью-Йорку працювала нянею в російськомовній родині, потім - секретарем в медичному офісі. Тоді і зрозуміла: без місцевої освіти побудувати кар'єру в США навряд чи вийде. Спочатку дівчина евалювала свій диплом, отриманий на батьківщині (її освіту прирівняли до американської ступеня ступінь магістра). А потім вступила до Бруклінського коледжу на бухгалтера.

«Мені зарахували основні загальноосвітні предмети, які я вже здала в університеті в Казахстані. І мені не потрібно було їх знову проходити в Бруклінському коледжі. Там я вчилась конкретно за фахом «бухгалтер». Навчання зайняло 3,5 роки », - розповідає Олена.

Отримавши ступінь бакалавра за фахом бухгалтер, вона почала шукати роботу. На сайті мерії Нью-Йорка знайшла понад 30 вакансій, пов'язаних з бухгалтерською діяльністю. В процесі пошуку Вільсон дізналася, що для багатьох вакансій потрібно здавати спеціальний іспит на профпридатність. Однак за деякими спеціальностями мерія Нью-Йорка проводить їх дуже рідко.

«Мені пощастило! Так як іспиту для моєї спеціальності давно не було. Я зареєструвалася на сайті і відправила своє резюме. Приблизно через 3 тижні мені прислали на електронку відповідь з Департаменту транспорту », - згадує вона.

Олена прийшла на співбесіду в призначений час. Разом з нею на різних позиціях в міському Департаменті транспорту претендували ще близько 40 людей.

«У комісії було 3 людини. Один з чоловіків ставив мені дуже багато питань. І навіть натякнув, що, мовляв, я за пільгиами прийшла », - розповідає Олена.

Питання на інтерв'ю були класичними: чому ви хочете зайняти цю позицію, де ви бачите себе через 5 років, назвіть ваші сильні та слабкі сторони або розкажіть про те, що ви не написали в резюме. А через місяць Олені подзвонили і повідомили про те, що інтерв'ю вона пройшла.

«Я вже й не думала, що пройшла. Після дзвінка вони надіслали листа, де я повинна була підтвердити, що у мене немає родичів в цьому Департаменті. Ну, що я не по блату влаштувався. Я підписала цей документ і відправила їм», - пригадує Олена.

Почався довгий процес збору і пересилки паперів. Співробітники мерії попросили копії основних документів, необхідних для роботи - паспорта та номера соціального страхування, а також підтвердження наявності диплома. За останній документ Олена звернулась в Бруклінський коледж, звідки їй прислали  конверт. Пакет документів вона відправила роботодавцеві, а також заповнила на сайті спеціальну форму з особистими даними. На оформлення всіх паперів новоспечена  співробітниця мерії витратила понад 3 місяців.

«Я повинна відпрацювати 7 годин на день. Дуже зручний графік. Я можу сама вибрати, у скільки мені приходити на роботу - до 8 або до 10 години ранку. Це дуже зручно для жителів Нью-Йорка, які користуються метро і можуть запізнитися на роботу », - вважає Олена.

У неї безкоштовна медична страховка, правда, покриває вона лише частина послуг. За медикаменти і стоматологію платить профспілкова організація. Для дівчини доступний 2-тижневу оплачувану відпустку і 3-місячний декрет. 10 років стажу в мерії допоможе молодій дівчині в подальшому отримувати хорошу пенсію. До речі, зарплати всіх співробітників адміністрації міста можна дізнатися на сайті мерії, де публікуються вакансії.

Що таке державна робота

Програміст, що працює на військовій базі, журналіст «Голосу Америки», що фінансується американським урядом, працівник національного парку або електрик в мерії маленького містечка - всі вони є державними службовцями. Одним словом, якщо ваш роботодавець - держструктура (на рівні міста, штату або країни в цілому), ви є державним працівником.

Діапазон спеціальностей держроботи дуже широкий. Державні посади - це не тільки керівники Департаментів уряду, штат або міська влада. Держслужбовцями також є вчителі публічних шкіл, технічні фахівці, будівельники, працівники пошти USPS, інспектори санітарних служб, бухгалтери, програмісти і багато-багато інших. Власне, будь-яка спеціальність може бути затребувана на державній службі.

Така робота передбачає хороші умови праці і великий соціальний пакет - співробітникам надають медичну страховку, оплачувану відпустку та лікарняний, а також більш ніж гідну пенсію. Як і міські співробітники, службовці уряду США можуть розраховувати на допомогу профспілок. Окремо федеральні працівники оплачує свята, щомісяця виділяє гроші на проїзд.

Як отримати міську роботу
На даний момент штат міських служб міста Нью-Йорк налічує понад 325 тисяч осіб. Вакантні місця доступні в сфері освіти, охорони здоров'я, будівництва, транспорту і в багатьох інших галузях.

На сайті мерії Нью-Йорка опублікована інформація про те, хто може претендувати на міські роботи. Важливо, що деякі посади не вимагають наявності громадянства - нью-йоркці, які мають дозвіл на роботу в США, можуть сміливо подавати заявки. Втім, для більшості позицій все-таки потрібно мати грін-карту або бути американським громадянином. Тому дуже важливо уважно вивчити вимоги роботодавця для тієї чи іншої вакансії.

1. Резюме
Перед початком пошуку роботи вам необхідно написати правильне резюме, в якому ви повинні переконати роботодавця вибрати саме вас. Розкажіть про ваші навички, підкресли саме те, що необхідно вашому потенційному роботодавцеві. Ознайомтеся з важливими порадами зі складання резюме.

Крім цього, не забудьте скласти так званий супровідний лист, в якому в декількох абзацах потрібно розповісти про те, чому саме ви повинні зайняти ту чи іншу позицію. У листі можна навести приклади з цифрами, які показують певні результати на попередній роботі.

Підготовка резюме та супровідний лист - справа надзвичайної важливості. Тому двічі подумайте: чи впораєтеся ви сам чи краще передоручити роботу професіоналам. «Дуже важливо в резюме " продати " себе, підкресливши свої сильні сторони. Але наш досвід роботи показує, що не всім це добре вдається », - каже Ірина Кокурін, Президент Global Professional Consulting. Її компанія поряд з наданням консультацій у сфері освіти, допомагає з написанням резюме і супровідних листів. Останні до недавніх пір були мало поширені в пострадянських країнах, тому багато іммігрантів не мають уявлення про те, як їх правильно писати.

«Тим часом, добре написане супровідний лист часом може зіграти вирішальну роль в тому, візьмуть вас на бажану роботу чи ні», - акцентує Ірина Кокурін.

2. Пошук вакансій
Для того щоб знайти роботу в міських структурах, вам необхідно зареєструватися на сайті мерії Нью-Йорка і створити свій аккаунт. Надалі ви зможете отримувати всі новини на електронну пошту. При цьому важливо знати, що на сайті міста ви можете подавати необмежену кількість заявок.

Кілька десятків різних департаментів міста практично постійно шукають кваліфікованих фахівців. З повним списком вакансій можна ознайомитися тут. Крім того, існує і розширений пошук вакансій, який враховує побажання претендентів: рівень заробітної плати, місце роботи і багато іншого.

Як найпростіший приклад розгляне вакансію, опублікований Департамент міських парків. У всіх п'яти боро Нью-Йорка потрібні співробітники парків. Будь-який бажаючий може подати документи на цю посаду, адже спеціальної освіти роботодавець не вимагає. Досить лише показати диплом про закінчення школи і бути готовим до фізичної роботи. Заробітна плата становить від $ 15,50 в год.

Якщо вас візьмуть на роботу, то мерія візьме мито - $ 87. Це обов'язковий платіж за оформлення документів. Надіслати заявку на вакансії і резюме можна в електронному вигляді, приклавши супровідний лист.

3. Працевлаштування та освіта
Звичайно, влаштуватися на висококваліфіковану роботу не так просто. Наприклад, якщо ви хочете зайняти крісло в Департаменті освіти Нью-Йорка, необхідно отримати спеціальну ліцензію штату або здати іспит - все залежить від конкретної позиції. До вакансіях менеджерів або керівників мерія висуває дуже високі вимоги. Причому це стосується не тільки міських робіт, але і вакансій на федеральному рівні або рівні штату.

Крім того, щоб потрапити на хорошу посаду, в більшості випадків потрібна вища освіта. У-претендентів іммігранти, які отримували диплом на батьківщині, в цьому випадку є кілька варіантів: кому-то може бути досить лише евалюіровать диплом в США, а кому-то, крім цього, потрібно буде отримувати додаткову освіту в Америці. На сайті мерії опублікований список агентств, які допомагають іноземцям евалюіровать дипломи про освіту.

«Цей список періодично переглядає місто: в нього включає або виключає деякі агентства. Останнє оновлення було в грудні-листопаді 2016 року, і за цим потрібно стежити », - попереджає Ірина Кокурін, Президент Global Professional на мапі компанії Consulting, яка вже майже 20 років надає консультації в сфері освіти.

Global Professional Consulting допомагає розібратися новоприбулим іммігрантам в тому, як конвертувати свою освіту в кар'єру в США.

«У нас індивідуальний підхід до кожного клієнта. Наше головне завдання - допомогти зорієнтуватися людині і застосувати отримане ним раніше освіту. Тому перше, що ми запитуємо: яку ви маєте освіту і що б хотіли б  робити в житті. Далі ми проводимо повний аналіз наявної освіти, пише план дій і вживає всіх необхідних заходів, щоб довести людину до роботи або навчання - готує переклад диплому, евалюації, апостиль, резюме, супровідний лист, мотиваційний лист, рекомендації », - каже Ірина Кокурін. З власного досвіду вона знає: одне неправильне рішення може обійтися в зайві тисячі доларів і втрачений час.

«Наприклад, мало хто знає, що іноземний лікар може заповнити анкету на сайті ARMA і отримати сертифікат фельдшера. Для цього не треба вчитися - в даному випадку просто враховується досвід роботи. У підсумку можна заощадити рік або два (в залежності від програми) і від $ 4 до $ 20 тисяч, які можна витратити на підготовку до лікарських іспитів », - наводить приклад Ірина.

Іспит як гарантія отримання міської посади
Щоб влаштуватися працювати на муніципальні структури Нью-Йорка, кандидату необхідно здати спеціальний іспит. Є спеціальні курси підготовки, їх, в тому числі, відкриває і Global Professional Consulting. Залежно від напрямку діяльності, претендентові необхідно записатися на конкретний іспит, який дозволить визначити його професійну придатність. Якщо здобувач набирає прохідний бал, то його прізвище виявиться в списку очікування. Звичайно, процес отримання роботи може затягнутися надовго - люди чекають своєї вакансії від 2 місяців до 2 років.

Схема отримання роботи після здачі іспиту проста: чим вище бал, тим більше шансів отримати робоче місце. Важливо пам'ятати, що ті співробітники, які зайняли посади в мерії, пройшовши перед цим кваліфікаційним іспитом, може займати позицію аж до пенсії. Якщо в тому чи іншому Департаменті почнеться скорочення, то перший втратить посаду працівник, який потрапив на міський роботі без екзаменаційного випробування.

Москвич Юрій Костін вже майже 2 роки працює фахівцем в нью-йоркському відділі кадрів. Однак щоб отримати бажану посаду, Юрію довелося чекати черги 4 роки. Іспит він здав ще в 2011 році, і тільки в 2015 його запросили на інтерв'ю. Костін радить починати готуватися до тесту за 2-3 місяці. Для кожної спеціальності є свої підручники.

«Іспит був у вигляді тесту . На питання потрібно було відповісти проятгом 3 годин. Окрема частина тесту - це перевірка знань англійської лексики і граматики, також були математичні завдання. Але якщо підготуватися, то здати можна », - ділиться Юрій.

На іспиті він набрав понад 90 балів з 100 можливих, але все одно на інтерв'ю його запросили тільки через 4 роки. Так як на позицію потрібні двомовні фахівці, Юрію довелося здати ще один тест з російської мови.

«Нам дали текст англійською мовою, який потрібно було перекласти на російську. Складність була в тому, що текст був складений в офіційно-діловому стилі », - говорить молодий спеціаліст.

З цим завданням Юрій впорався, і ось уже другий рік він працює на адміністрацію Нью-Йорка.

Де шукати вакансії

Процес допуск і організація іспити займається міський структура - DCAS. Щоб правильно вибрати цікавить вас напрямок, вивчіть повну інструкцію, яка допоможе вам заповнити інформацію для проходження того чи іншого випробування.

Крім того, в 2014 році мер Нью-Йорка Білл Білл де Блазіо створив спеціальне відомство з розвитку трудових WKDEV - Ресурсів. Воно співпрацює з великими міськими організаціями, які потребують кваліфікованих фахівцях і часто надають вакантні місця.

Ось кілька міських департаментів, які шукають співробітників майже цілий рік. 

  • Департамент освіти
  • Департамент поліції
  • Пожежна охорона
  • Департамент охорони здоров'я та лікарень
  • Корпорація економічного розвитку

Робота на штат
Ще один рівень державної роботи - це посади в уряді штатів. У кожному з них потрібні сотні фахівців різних професій. Ось, наприклад, щоб залучити нових потенційних співробітників, чиновники зі штату Вашингтон навіть розмістили в соціальних мережах промо-ролик, в якому розповідається про переваги такої роботи.

Актуальні вакансії для роботи на уряд всіх штатів розміщені на спеціальному сайті - governmentjobs.com. В місяць цей ресурс відвідують більше 4,5 млн чоловік. Щоб відправити заявку з резюме та супровідний лист, все здобувачі необхідно зареєструватися на сайт.

Фото: forumdaily

Реклама

Читайте також:

тема

Початок міграції до Об'єднаних Арабських Еміратів закладено наприкінці 1980-х років, коли в країну почали запрошувати спортивних фахівців з Радянського Союзу.
Мiлена Рудницька, доктор фiлософiї та голова Свiтового союзу українок, домоглася щоб справу Голодомору винесли на розгляд Лiги Нацiй та Мiжнародного Червоного Хреста, пише журнал

новини

Орфографічна помилка в тексті:

Надіслати повідомлення про помилку автору?
Ваш браузер залишиться на тій же сторінці.